2015-02-09 19.17.54

Odložení brýlí

Dnes je to 4. den, kdy jsem odložil brýle a rád bych se o tuto zkušenost podělil.

Brýle v hlavní roli

Někdy před 13ti lety mne začala bolet hlava při dnesch a nocích u monitoru. Stejně tak jsem neměl rád jízdu v autě, když se začalo šeřit.

Nechal jsem si změřit oči a vyšlo mi 0,5 dioptrie na blízko. Tedy mi byla diagnostikována dalekozrakost.

Asi tak před 3ma lety jsem dostal již 0,75 dioptrie a je pravda, že se oči zklidnily, hlava mne nebolela, číst jsem mohl hodiny bez únavy.

Když brýle vyřešily můj problém, tak co mi schází, ptáte se?

Závislost na brýlích

Rád chodívám do sauny a neumím si představit, že bych uvnitř seděl v brýlích. Proto jsem si je nechával ve skříňce a bolest hlavy v průběhu saunování jsem vydržoval. Postupem času jsem si brýle začal nosti i do prostor sauny. Tedy, vysaunoval jsem se, ochladil, nasadil brýle a vlastně jsem je měl pořád při sobě. Už jsem se klepal, až si je nasadím, až si budou moci oči odpočinout od námahy.

Od čeho musejí oči odpočívat?

Uvědomění o vlastním zdraví

To se stalo v noci ze 4. na 5. února. Brýle jsem odložil a hotovo.

Proč jsem je odložil?

Uvědomil jsm si, že se na nich stávám více a více zavislým. Že už ani pár minut nejsem schopen koukat bez nich. Vzpomněl jsem si na ty krkolomné situace, když jsem stavěl chatky pro pobyty ve tmě. Zkuste si s brýlemi vrtat něco na zemi a u toho stát v předklonu, prostě ty brýle furt padají, nebo se motají 🙁

Co ale dělat konkrétně?

Krok za krokem k odložení brýlí

1) Rozhodněte se, že brýle už nosit nebudete. Necítíte-li se na radikální řez, určete si časový harmonogram, či činnosti u kterých je nebudete nosit. Např. doma či právě v sauně.

2) Uvědomte si, že brýle napomáhají strnulosti a zlenivění nejen očí, ale celé oblasti svalů kolem očí i krku a zad. Proto odložením brýlí se rozhodujete oči i svaly a krk posilovat.

3) Přečtěte si knihu od Ing. Františka Víchy – Dobrý zrak bez brýlí, stáhnout se dá uložená na internetu.

4) Pravidelně cvičte oči i svaly. Pohybování očí do krajních poloh, kroužení očima, zaostřování na dálku a na blízko. Odpočinek očí po 5ti řádcích čtení. Uvolňování napětí v oční oblasti masážemi očí i svalů.

5) Užívejte si nové pocity, kdy např. nemusíte otáčet celou hlavu, abyste někoho viděli z boku, ale stačí tam stříhnout očima 🙂

Držím vám palce, přátelé!

P.S. Ve výroční měsíc odložení brýlí se pokusím sepsat svoje postřehy z cesty za zdravým zrakem.