Dnes je to něco málo přes měsíc, co jsem odložil brýle a musím přiznat, že si to užívám. O důvodech si můžete přečíst v článku proč jsem odložil brýle.

Cvičení očí, která praktikuji po odložení brýlí

Již v minulém článku jsem zdůrazňoval, že pro mne bylo podstatné se rozhodnout, že brýle nosit nebudu. Druhý krok je cvičení, která denně provádím.

1. Denně si oči omývám ledovou vodou

Mám výhodu, že mi ze studně teče voda o teplotě 8 st. celsia a to je obrovská výhoda, protože čím je voda studenější, tím je to lepší. Studená voda pomáhá k prokrvení a tím odplavení případných odpadních látek z očí. Stejně tak je zde obrovský vliv negativních iontů, které přetrvají na očích a víčkách až 12 hodin. Negativní ionty mají vliv na psychiku, dobrou náladu, pohodu a pH. Dalším přínosným faktorem je smrštění a následné rozšíření biopole, které když takto zapulzuje, může opět vytlačit zbytky energií, které tam již být nemají. Ledová voda je tak super, že je pro mne studená sprcha celého těla rituálem, jež provádím 2x denně.

2. Pauza při čtení

Když píšu tento článek, nebo i když čtu, tak si po 5ti řádcích na sekundu až dvě zavřu oči. Ty se velmi rychle zregenerují a mohou číst dál. Vnímám to tak, že když dýchám, také nedýchám nádech-výdech, ale nádech-pauza-výdech-delší pauza. Z toho důvodu se každých 5 řádků zastavím a oči zavřu.

3. Dívání do sluníčka

Pokud to je jen trochu možné, každý den se dívám do sluníčka. Samozřejmě se zavřenými víčky. Vlastně jen nechám sluneční paprsky dopadat na zavřená víčka a sluneční paprsky nádherně oči prohřejí a dodají velmi potřebnou energii. Bez sluníčka bychom všichni zemřeli a žijeme jen díky němu, proto věřím, že slunce je zdrojem síly a zdraví. Z toho důvodu jsem ani nikdy nijak valně nepoužíval tmavé brýle. Toto cvičení praktikuji aspoň 5 minut.

4. Čtu z příjemné vzdálenosti

Nijak oči netrápím a čtu z takové vzdálenosti, která mi vyhovuje. Například při psaní tohoto článku je to asi 60cm od 50″ monitoru. Čtu-li knihu, tak asi z 30ti cm. Záleží na tom, jak se mi chce.

5. Vizualizuji si ostrost

Jakmile se mi začne stávat, že přestávám vidět ostře, zastavím čtení na va 2-5 sekund. U toho si představuji, jak konkrétní slovo vidím ostře. Při otevření očí se tak opravdu stane a mohu číst bez problémů dál.

6. Zaostřování tam a tady

Denně provádím cvičení při kterém si před sebe natáhnu prst na délku paže a střídavě zaostřuji na prst a do dálky.

7. Pohybování do krajních poloh

Také provádím denně, někdy i 2x cvičení při kterém se dívám očima do krajních poloh. Tedy nahoru, dolů, do stran, kroužím očima dokola. A to hlavně z toho důvodu, že jsme zvyklí dívat se do jednoho místa.

8. Masíruji si oči

Jakmile cítím únavu, nebo se mi chce, tak i několikrát denně si oči masíruji, přímo bulvy, přes víčka, když jou oči zavřené. Pěkně si prsty oči prohmatám. Podívám se s očima do všech stran, abych mohl promasírovat oči, kam dosáhnu.

9. Masíruji si spánky

Jemně si prsty masírují spánky i čelo, podle toho, jak mám náladu. Po takové masáži je cítit, jak se oblast očí nádherně uvolní. Rozepisovat se o účincích masáže by bylo nošením sov do Atén 🙂

10. Spím ve tmě

I díky tomu, že se starém o pobyty ve tmě, mám tmu moc rád. Na noc vypínam všechno, co svítí. Již vůbec nesnesu blikání. Na oně mám závěs, který vždy na noc zatáhnu, aby mi nesvítili dovnitř vzdálené lampy či jiný světelný hluk. Spaní v co největší tmě pomáhá očím si důkladně odpočinout a tím se krásně zregenerovat do druhého dne.

Děkuji za pozornost a přeji zdravé, uvolněné oči a ostrý zrak .